
Blogginlägget är skrivet av Petrusko.
Igår släppte Berkshire Hathaway en sorts rapport (SEC 13-F) över vad de investerat i på sistone. Jag spanade igenom den och såg snabbt en sorts trend eller något som stack ut. De har investerat miljardbelopp i hälsovårdssektorn via flertalet olika bolag. Bla Merck och Abbvie. I vissa av dem är det nästan på pricken samma belopp om 1,8 miljarder dollar. De har gjort en bred satsning på hälsovård alltså. Storleksmässigt är det småpengar för Berkshire Hathaway som är ett enormt…
Läs hela blogginlägget här: Warren Buffett investerar i hälsovårdssektorn