Surströmmingspremiär



Blogginlägget är skrivet av Mon ami Mió.

Det är dags för ”Bönan i byns” årliga surströmmingsskiva och den ståndar sedvanligt i det ursöta lusthuset i norra Sunderbyn. En humle har letat sig in i rummet och det känns som om vi är med i en brittisk sagofilm. Runt om oss busar tre stor-pudlar, tre raskatter av något slag och massor av höns. Årets strömmingen är ingen vanlig surströmming, nej det är lyxversionen, den numrerade (och för övrigt inte ute till försäljning) Grand Kallax Let´s do this! Det…

Läs hela blogginlägget här: Surströmmingspremiär