
Blogginlägget är skrivet av Och dagarna går ….
Som en öppen bok av Sara Molin var ett av förra onsdagens samtalsämnen på vår bokcirkel. Det visade sig att flera av bubblarna hade läst feelgood-romanen som har högstadieläraren Clara i huvudrollen. Många av oss är just lärare och dessutom bokälskare precis som Clara och läsningen blev många stunder av igenkänning. Bara det att man packar en pocket i handväskan när man skall gå på lokal. 😉 Den där tanken om att man ska bli svensklärare för att man älskar…
Läs hela blogginlägget här: som en öppen bok – Sara Molin