Passiv eller extra inkomst?



Blogginlägget är skrivet av Västgötainvesteraren.

Det finns många börsintresserade där ute och en uppsjö av många engagerade som själva gör innehåll och motiverar till sparande. När jag surrade runt lite bland bilderna på instagram noterade jag att många förespråkar flera inkomstkällor och i synnerhet passiva. Däremot var det många som enligt mig, blandar ihop begreppet passiv inkomst med extra inkomst. Vilket ställer frågan: Vad är egentligen passiv inkomst och är verkligen någon inkomst helt och hållet passiv? Jag vill ändå tro och hoppas att alla…

Läs hela blogginlägget här: Passiv eller extra inkomst?