Nya restriktioner kommer få folk att dricka mindre?



Blogginlägget är skrivet av Anders Frihamn.

Nytt från Anders Frihamn! Sedan jag slutade dricka alkohol har jag insett en sak, att det svenska folkets drickande är så gott som heligt. Ursäkterna för att få dricka är oändliga och ve den som inte håller med. Men så kom då de nya restriktionerna angående pandemin, att krogar och restauranger ska sluta servera alkohol fr.o.m. kl 22.00 och dessutom stänga dörrarna en halvtimma senare. Sveriges krögare och restaurangägare opponerade sig såklart med omedelbar verkan. Tro mig, jag hörde avgrundsvrålet…

Läs hela blogginlägget här: Nya restriktioner kommer få folk att dricka mindre?