Hur är en låt uppbyggd?

Blogginlägget är skrivet av Piaw.

Det är vad dagens lektion handlar om. Intro, vers, brygga, refräng, vers osv. Det finns ju inga direkta regler men låtar följer oftast ett visst mönster. Jag har precis skrivit ännu en låt och för första gången fått med ett stick. Det känns bra. Man slutar aldrig att utvecklas. Jag ska bli bättre på att lyssna på musik hemma. Det gör jag nästan aldrig. Ikväll ska jag hem till landet och jag ska gå igenom lite CD-skivor och passa på…

Läs hela blogginlägget här: Hur är en låt uppbyggd?