
Blogginlägget är skrivet av Solstrimmor.
I denna mörka tid kan en liten hyacint, den första hos mig, skänka glädje. I år är ingenting sig likt. Jag tror vi får börja adventa tidigare än vi brukar. Det är ju nu alla stjärnor och ljusstakar behövs mer än nånsin. Tänker på en av Berna Svenssons tröstedikter…Du ska vara gladöver dessa stilla,mörka dagar,som kan synas händelselösa.Ge dig nu tid att tänka.Att känna och minnasall sol och glädjesom sommaren gav.Tänd ljus i din kammareoch bida, förtrösta.Det är ju i…
Läs hela blogginlägget här: Förtröstan