Blogginlägget är skrivet av Petrusko.
Minns ni i samband med Cibus bokslutsrapport att jag skrev att de formulerat sig krångligt om utdelningen? Nu har de skickat ut kallelse till årsstämma och med den också ett tydligt förslag och redogörelse för utdelningen. Som jag förklarade i samband med bokslutet får vi totalt sett mer utdelning men det smetas ut över fler aktier och det faktum att vi får D-aktier utav Cibus.Utdelningen sänks till 0,75 euro per aktie jämfört med 0,94 euro året innan.Via en fondemission får…
Läs hela blogginlägget här: Cibus sänker utdelningen