Behöver man ett ”Wibblekonto”…?

Blogginlägget är skrivet av Utdelningscyklisten.

I finansbloggs- och twittersfären råder det knappast något tvivel om att man bör ha någon form av buffertkapital. Frågan är snarare hur stor denna buffert skall vara. En del nöjer sig med en eller ett par månadslöner som buffert, medan jag tillhör gruppen ”trygghetsnarkomaner” som gärna vill ha lite mer. Just nu har jag ca 11,5 månaders omkostnader, eller ett nära nog 100%:igt Wibblekonto, som ”FIRE Kollegan” Utdelningsseglaren mycket vaket påpekade här om veckan. Jag hade faktiskt helt glömt av…

Läs hela blogginlägget här: Behöver man ett ”Wibblekonto”…?