
Blogginlägget är skrivet av Anders Frihamn.
Nytt från Anders Frihamn! Sveriges regering består av en statsminister och 22 ministrar.Statsministern tjänar 172.000 kr/månad (2017) och varje minister 136.000 kr/månad. Med andra ord: 22 x 136.000 = 2992.000 + 172.000 = 3.164.000 kr/månaden, alltså över 3 miljoner.På ett år blir det 37.968.000 kr (!) Detta är som sagt gamla siffror och det är såklart mer idag. Min tanke är, hur solidariskt är detta med de äldre? Med fattigpensionärer, hemlösa, långtidssjukskrivna, ja med hela jämrans Sveriges befolkning?Återigen gamla siffror…
Läs hela blogginlägget här: Sveriges regering är så otroligt solidariska