Blogginlägget är skrivet av Sista försöket.
Medan författaren till en insändare i gotlandspressen påstår sig veta att Ryssland sedan decennier tillbaka har färdiga planer för en ockupation av ön, kommer nu flyktingar från Ukraina till Nynäshamn och där möter gotlänningar upp och erbjuder dem att fortsätta hit. Ett knappt tjugotal har redan anlänt och fått inkvartering här. Vem vet, de kanske hamnar ur askan i elden?! Mina sicilianska barnbarn tycker att det är väldigt roligt när jag säger ”fy sjutton”, men nog kan man säga det…
Läs hela blogginlägget här: Skrämmande