Blogginlägget är skrivet av Bokhyllan.
Vård är attsitta sängkant, krama handen.Prata väder, klappa kinden.Tycka om och vara nära.Finnas där när tåren brännerunder slutna ögonlocken.Skämta, skratta, prata minnen.Stanna upp och bara lyssna.Ta sig tid att lära känna.Det är vård – den allra bästa.Kostar heller inget extra,ger istället desto mera.OkändTänk så olika vi människor kan vara gentemot varandra. Såhär kan en människa på distans säga till en annan människa i kris och panik:***TRIGGERVARNING***Tina:”Handläggaren önskade mig fortsatt trevlig dag samtidigt som jag letade tabletter, storgrät och skrek i…
Läs hela blogginlägget här: Stanna upp och tänk till